Nieuws, februari 2006

26 februari 2006

SP werkt door aan referendum traject RGL

krasse krasse krasseIn 2002 is er al een referendum aangevraagd over de trajectkeuze van de RGL; moet hij dwars door de binnenstad, of over bestaand spoor? STOOM had toen in korte tijd 2.500 handetekeningen opgehaald. Ondanks de brede steun voor het referendum heeft het college (plus oppositiepartij CDA) het verzoek met behulp van een technische truuk om zeep geholpen. De bestuursrechter heeft daar later nog van gezegd dat dat een slechte zaak was. Eind 2005 heeft de SP middels een motie geprobeerd om de gemeenteraad zo ver te krijgen een goed onderzoek te doen naar de alternatieven, en dan een referendum uit te schrijven. Weer stemde de collegepartijen tegen, het CDA dit keer voor.

26 februari 2006

Antoine is zelf DJ op verjaardagsfeest

"OnsOp maandag 27 februari viert de SP Leiden de verjaardag van lijsttrekker Antoine Theeuwen. Behalve een spetterende live-act met DJ en saxofonist, zal Antoine zelf ook optreden! DJ Antoine zal muziek draaien uit zijn collectie soul, funk en black disco. Kom dus ook maandagavond naar de Hifi-bar, en feest mee! De Hifi-bar is in de Vrouwensteeg, om de hoek van Breestraat 50. Het feest begint om 21:00.

22 februari 2006

SP steunt handtekeningenactie Julianastraat

Woensdag 22 februari vanaf 18:00 uur zal de SP meehelpen om handtekeningen te verzamelen. De SP werd kort geleden om hulp gevraagd door enkele bewoners van de Julianastraat in Leiden. Zij willen de bouw van een appartementencomplex inclusief kantoorruimte aan het begin van de Julianastraat tegenhouden, en in plaats daarvan een kinderspeelterreintje realiseren.

22 februari 2006

4 Maart demonstratie voor vluchtelingenopvang, doe mee!

vluchtOp zaterdag 4 maart zal er in Leiden een grote demonstratie plaatsvinden om aandacht te vragen voor de onmenselijke situatie waarin veel vluchtelingen zich bevinden. Zelfs de Raad van Europa heeft Nederland januari jongstleden opgeroepen haar keiharde asielbeleid minder onmenselijk te maken. Mensen worden zonder pardon op straat gezet, en in Leiden zijn er zelfs kinderen die dit lot treffen. De Fabel van de Illegaal, de Multipleks en ROOD, de jongerenorganisatie van de SP organiseren samen deze demonstratie. De SP is daarmee tot nu toe de enige Leidse politieke partij die haar steun heeft toegezegd, maar we hopen op meer steun uit de politieke hoek.

21 februari 2006

Soap over stemwijzer en Oostvlietpolder

Enkele dagen geleden meldde de Vereniging Vrienden Oostvlietpolder middels een persbericht dat twee partijen onjuiste informatie aan de Leidse stemwijzer hebben verstrekt. D66 had "neutraal" laten invullen bij de vraag "De Oostvlietpolder moet groen blijven en mag niet worden bebouwd", en GroenLinks "eens". Beide partijen zijn echter altijd vóór industrie in de Oostvlietpolder geweest, zelfs nadat die plannen tot drie keer toe door de Raad van State waren afgekeurd.
Oostvlietpolder groen!

21 februari 2006

Waar is de SP?

De SP is een hele actieve partij, ook in verkiezingstijd. We zijn op de markt, bij debatten, bij acties en demonstraties, en in de wijken. Staat jouw wijk er niet tussen of kan je niet naar de debatten of markt, maar wil je wel meer weten over de SP? Neem gerust contact met ons op.
De SP is HIER!